Profilaktyka u kotów  🐈💉

Każdy z nas słyszał kiedyś powiedzenie ”Lepiej zapobiegać niż leczyć”. Dlatego podpowiemy Wam co powinniście zrobić, gdy w Waszym domu pojawi się koci lokator. 🤔🥰

1. Badania kontrolne 🧪🦠🌡📍
Każde zwierzę raz w roku powinno odbyć wizytę kontrolną podczas której lekarz weterynarii dokładnie je zbada i w razie nieprawidłowości zleci dalszą diagnostykę.

2. Odrobaczanie i zwalczanie pasożytów zewnętrznych ⚠️
Przyjęło się, że dorosłe koty powinno odrobaczać się co 3 miesiące❗️ Wskazane jest także okresowe badanie kału. Młode kocięta odrobaczamy 3-4 razy w zależności od potrzeb. Pierwsze powinno odbyć się w wieku 5-6 tyg kolejne co około 2-3 tyg ❗️ Lekarz weterynarii podczas wizyty dobierze odpowiednią metodę (tabletki, pasty) 🦠

Pamiętajmy by koty wychodzące zabezpieczyć także przed pasożytami zewnętrznymi czyli pchłami i kleszczami (obroże, tabletki, preparaty spot-on) 🐈🐈🐈

3. Szczepienie 💉

Młode zwierzęta mają nie do końca sprawnie działający układ immunologiczny, a więc są szczególnie narażone na choroby zakaźne. Dlatego by je przed nimi uchronić stosujemy szczepienia profilaktyczne.

przeciwko:
📍HERPESWIROZIE
📍KALICIWIROZIE
📍PANLEUKOPENI.
Odbywa się ono dwukrotnie w wieku 9 i 12 tygodni. Do 3 roku życia powinniśmy stosować coroczna rewakcynację, a w późniejszych latach życia zwierzęcia powtarzać ją co 2-3 lata.

u kotów wychodzących zalecane jest szczepienie przeciwko BIAŁACZCE, które możemy wykonać tylko po wcześniejszym ❗️ wykonaniu testu ❗️

szczególnie u kotów wychodzących zalecamy szczepienie przeciwko WŚCIEKLIŹNIE.

❗️WAŻNE:
✔️zwierzę przed szczepieniem musi być klinicznie zdrowe
✔️konieczne jest wcześniejsze odrobaczenie
✔️jeżeli Twój zwierzak przyjmował glikokortykosteroidy lub jest w ciąży nie zapomnij poinformować o tym fakcie swojego lekarza weterynarii

4. Pielęgnacja 🐱
Szczególnie u młodych zwierząt bardzo ważna jest wczesna pielęgnacja. Zapoznanie kociaka z obcinaczką do pazurów czy patyczkiem do czyszczenia uszu ułatwi późniejszą pielęgnację, a zwierzęciu zaoszczędzi wiele stresu podczas wizyt.